جدی گرفتن اهداف | اولین قدم _ باور به خود

بگذارید یکی از خاطراتم را برایتان بگویم .

ترم ۴ کارشناسی بودم .  ۲واحد درس عمومی مهارت های زندگی را گرفته بودم . در مورد خودشناسی ، مهارت های ارتباطی ، کنترل خشم و چیزهای دیگری بود . این سه مورد چیزی است که در خاطرم پررنگ است .

این کلاس نقطه عطفی در زندگی من بود ‌‌. توانستم چیزهایی را درون خودم ببینم که قبل از آن هرگز ندیده بودم . موضوع هایی برایم جالب شد و مورد توجه ام قرار گرفت که تا آن روز به آن ها نگاه نمی کردم .  آنجا دیدِ من تغییر کرد .

تا آخر آن ترم با خودم درگیر بودم . چه کنم ؟ آیا آن ها را پیگیری کنم؟؟

آن چند ماه ، با گشتن و جست و جو کردن در شبکه های مجازی و گوگل گذشت . به دنبال این بودم که منابع مفیدی برای آموختن پیدا کنم . توانستم در این هدف موفق شوم . دوره ها و آموزشگاه هایی را پیدا کردم که از کارآیی خوب آنها با تقریب نسبتا خوبی اطمینان داشتم . بسیار مشتاق بودم . اما مانعی بزرگ بر سر راه من قرار داشت . وقتی خواستم در دوره ها ثبت نام کنم متوجه شدم که زمان شروع آنها با تاریخ امتحانات ترم ام همزمان است .اوایل تابستان بود و زمان شروع دوره ها و کلاس ها .اما من هنوز امتحانات ترم ام شروع نشده بود .

مردد شدم . اما می دانستم اگر همانطور درگیر انتخاب بمانم و شک و تردید داشته باشم هرگز انتخاب نخواهم کرد . پس شک و تردید را کنار گذاشتم و انتخاب کردم . با وجود اینکه می دانستم اذیت خواهم شد . با نارضایتی و دل‌نگرانی در دوره ها شرکت کردم به امید اینکه من می توانم .

آن زمان ، هرگاه که تحت فشار قرار می گرفتم و کمبود وقت داشتم بابت انتخابم ، خودم را سرزنش می کردم  ‌. اما به محض اینکه از فشار خارج می شدم و کمی وقتم خالی می شد . می توانستم به آنها رسیدگی کنم و راضی بودم از اینکه آن را از دست ندادم و انتخاب کردم .

بارها شده است که خود را سرزنش کرده باشم به خاطر اینکه وقت کم می آورم یا فشار زیادی احساس می کنم . اما این سرزنش موقتی است . در نهایت به این نتیجه می رسم که خودم با وجود اینکه می دانستم ممکن است چنین موقعیتی را داشته باشم انتخاب کردم پس نمی توان از زیر آن در رفت یا آن را رها کرد . تصمیم خودم بوده است ‌. پس مسئولیت آن را می پذیرم . این سرزنش ، به من تلنگری می زند که برای ادامه راه به خودم تکانی بدهم .

من انتخاب کردم که در آن دوره ها شرکت کنم . با علم به اینکه می دانستم ممکن است تحت فشار قرار گیرم . انتخاب وقتی که با آگاهی و مسئولیت پذیری همراه باشد نتایج خوبی خواهد داشت .

در زندگی با شرایط مشابه زیادی روبرو می شویم . موضوعی توجه مان را به خود جلب می کند. تحقیق و جست و جو می کنیم . اطلاعات جمع آوری می کنیم . مطمئن می شویم . اما فاصله می دهیم . تردید می کنیم . این تردید همه چیز را نابود می کند . حتی اگر احتمال دهید انتخاب شما اشتباه است . با این وجود انتخاب کنید . انتخاب کردن بهتر از مردد ماندن و انتخاب نکردن است .

انتخاب کنید که کاری را انجام بدهید یا انجام ندهید تا اینکه در فکر انجام دادن یا ندادن آن مردد بمانید ‌.

انتخاب کنید . حتی اگر انتخاب شما اشتباه باشد شما چیزی را به دست خواهید آورد که بسیار با ارزش است ‌. چیزی که شما تجربه خواهید کرد ارزش این را دارد که بارها انتخاب کنید . درست باشد یا اشتباه .  شکست بخورید یا موفق شوید .

انتخاب کنید . برای خود هدف بیابید . در جهت برآورده کردن اهداف تان قدم بردارید .

قدم بردارید حتی اگر اشتباه باشد . گاهی آنچه که در ذهن شما است با آنچه که در حقیقت وجود دارد فاصله اش زمین تا آسمان است .

انتخاب حتی اگر اشتباه باشد بهتر از ماندن در شک و تردید است . پس تصمیم بگیرید و انتخاب کنید و به خودتان باور داشته باشید .

 

به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *